معرفی انواع غذاهای ایرانی و خارجی

معرفی انواع غذاهای ایرانی و خارجی

معرفی انواع غذاهای ایرانی و خارجی

معرفی انواع غذاهای ایرانی و خارجی

معرفی انواع غذاهای ایرانی و خارجی به صورت کاملا تخصصی و اصولی

بایگانی

سیرقلیه

موسی احمدی روشن | شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۸، ۰۴:۰۰ ب.ظ

سیرقلیه
سیر (پودر سیر) یکی از غذاهای خوشمزه استان گیلان است. گیلان یکی از شهرهای ایران با تنوع غذایی بالا است. همانطور که می دانید بیشتر غذاهای شمالی از سیر و تخم مرغ استفاده می کنند. غذاهایی که از نظر مواد اولیه با سیر شباهت دارند شامل سس ، ترش لاغر و ترش است. آنها در این ظرف از قرص های تازه سیر استفاده می کنند تا بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید و از عواقب خوردن سیر نگران نشوید.

 

یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده این ظرف همانطور که گفته می شود. سیر یک گیاه علفی به طول 2 سانتی متر است که در زیر سطح متورم است و از 2 تا 4 قطعه تشکیل شده است که در یک غشای چند برگ نازک محصور شده است. سیر دارای تاریخ زیبایی از بزرگان مصر است که آن را مقدس می دانستند و یک پر را در بالاترین مکان هرم جیزه حک می کردند تا یونانیانی که از آن متنفر بودند و هر کس از سیر استفاده می کردند ، از معابد بیرون بیایند. البته مردم چین نیز آن را مقدس می دانند و به دلیل استفاده بیش از حد از سرطان در این کشور بسیار کم است.

 

 

سیر دارای اسید فولیک ، ویتامین C ، کلسیم ، آهن ، منیزیم ، پتاسیم و مقادیر کمی روی و ویتامین های B2 ، B1 و B3 است. سالهاست که از سیر برای تصفیه خون استفاده می شود. سیر حاوی ترکیبات گوگردی است که سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و از پتانسیل بالایی برای از بین بردن تومورهای سرطانی برخوردار است. خوردن سیر دستگاه تنفسی و خون را تمیز می کند و از این طریق شدت و شدت تنگی نفس را کاهش داده و گاهی اوقات آن را درمان می کند. سیر بدن را تمیز می کند و گونه ها را پاک می کند و روده ها را از عفونت ها به ویژه در کودکان باز می کند و سپر در برابر حصبه و دیفتری و سیاه سرخ و خروس است.
.
عناصر
برگ سیر: 500 گرم
گوشت مرغ: نصف مرغ
تخم مرغ: 3-4 عدد
Cotyledon: نصف فنجان
نمک: ضروری است
فلفل: ضروری است
زردچوبه: ضروری است
مراحل پخت
مرحله 1
ابتدا برگ های سیر را برش داده و آنها را سس می کنیم.

گام 2
بعد از پخت برگها ، سیر را اضافه کرده و مدت کمی صبر کنید تا تخم مرغ ها سرخ شوند.

مرحله 3
مرغ و لپه را به طور جداگانه بپزید.

مرحله 4
سپس مواد سرخ شده را به مرغ پخته شده و لپه اضافه کنید.

مرحله 5
شعله باعث می شود گاز برای نگهداری مواد غذایی کم شود.

مرحله 6
سپس ادویه ها را به مواد غذایی اضافه کرده و هم بزنید و صبر کنید تا کمی مخلوط شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی